Bakan Tekin, görüntü bildiri formülüyle yayımladığı ve yeni eğitim öğretim yılı için öğretmenlere seslendiği konuşmasında şunları söyledi:
YENİ PERİYOTTA 4 FARKLI GENELGE
“Hem öğretmen arkadaşlarımızın hem de okullarımızın kısa vadede çözülmesi gereken sıkıntılarıyla ilgili olarak ağır akademik çalışmalar ve bunun sonucunda mevzuat değişiklikleri yaptık. Ancak birkaç konunun altını bilhassa çizmek istiyorum. 2024-2025 eğitim öğretim yılı başlamadan evvel valiliklere ve vilayet ulusal eğitim müdürlüklerimize 4 farklı genelge gönderdik. Birinci genelgede yeni eğitim öğretim yılında gündemimize aldığımız önemli başlıkları hayata geçirmek istiyoruz. Bunlardan biri Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin en âlâ şekile uygulanması için alınması gereken önlemlerle ilgili kararlar vardı. İkinci kıymetli gündemimiz, 28 Şubat sürecinde yaşadığımız badireler sebebiyle bitme noktasına gelen mesleksel ve teknik eğitimde atılımları devam ettirecek halde çalışmalar yaptık ve Mesleksel ve Teknik Eğitim Siyaset Belgesi’ni yayımladık.
YENİ MÜFREDATTA DERS KİTAPLARI HAZIR
Çalışmalarımızdan birincisi ve bu yıl için en kıymetlisi Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli. Haziran mesleksel çalışma devrinde bu model üzerinde çalışma imkanı buldunuz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; okul öncesi, ana sınıfı, ilkokul 1, ortaokul 5, orta öğretim hazırlık ve 9’uncu sınıf seviyesinde uygulanacak. Programın daha kolay kavranması ve uygulanması için öğretmenlerimize etap evre eğitimler hazırladık. 17 ana ders için 9 bin 10, 12 seçmeli ders için 2 bin 52 olmak üzere toplamda 11 bin 62 öğretmenimiz formatör olarak hazırlandı ve eğitici evraklarını aldılar. 2-6 Eylül ortasında eğitimler teorik ve uygulamalı olarak en fazla 50 kişilik branş temelli kümeler formunda formatörlerimiz tarafından verilecek. Ayrıyeten birinci devir orta tatilde bu çerçeve dışındaki sınıfların öğretmenlerinin eğitimlerini gerçekleştireceğiz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, ölçme kıymetlendirme süreçleri; maharet temelli ve geliştirici bir yapıda yürütülecek. Bu bahisteki çalışmaları da tanımladık. Öbür yandan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrusunda geliştirilen ders kitapları ve elektronik içerikler de hazır hale getirildi. Sizlerden ricam; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne kamuoyundaki önyargılardan uzak durarak içtenlikle yaklaşmanız.
‘MESLEKİ ORTAOKULLAR’
Ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi maksadıyla hazırladığımız Mesleksel ve Teknik Eğitim Siyaset Belgesi’nde ‘herkesin bir mesleği olmalı’ anlayışını temel aldık. Bölümün iş birlikleriyle mesleksel eğitime erişimi artırmak istiyoruz. 3 ana tema altında 74 strateji, kelam konusu siyaset evrakında yer aldı. Çocuklarımızın potansiyelini ortaya çıkarmak, özel yeteneklerini tespit etmek ve erken periyotta farkındalık oluşturmak üzere stratejiler belirledik. Modüler mesleksel eğitim tekniğiyle 7 ve 8’inci sınıf öğrencilerine yönelik zanaat atölyeleri oluşturuyoruz. Mesleksel ve teknik Anadolu liseleri bünyesinde de bu yıl prestijiyle ortaokullar açmayı planlıyoruz. Bu ortaokulların 2025-2026’dan itibaren mesleksel ortaokula dönüşmelerini hedefliyoruz.
AHİLİK VE OKUL-AİLE İŞ BİRLİĞİ
Bir öbür stratejimiz de toplumumuzun doğal bir kalite garanti sistemi olarak kabul ettiği ‘ahilik’ kültürü ile çağdaş eğitimi birleştirerek öğrencilerin karakter gelişimine katkıda bulunmak üzere ‘Genç Teşebbüsçü Ahiler’ ismiyle bir ahilik hareketi başlatmak olacak. Odağa aldığımız bir öteki konu ise okul ve aile iş birliğini temin etmek ve güçlendirmek. Velilerimizin daha şuurlu dayanakları için bir kadro eğitimleri planlıyoruz. Bunlardan bir tanesi ‘Velivizyon’ platformu. Öğretmenlerimizden veli toplantılarında bu platformu önermelerini istiyorum.
ÖĞRETMEN UYGULAMALARI İZLENECEK
Geçen yıl öğretmenlerimizden gelen talepler doğrultusunda okul veli randevu platformu, sınıfta cep telefonu kullanımının engellenmesi üzere birçok uygulamayı hayata geçirdik. Sizlerden gelen geri dönüşler kapsamında birinci kere ilkokul 1’inci sınıf şube öğretmenleri ve 5’inci sınıf şubelerinin e-Okul üzerinden otomatik belirleneceğini belirtmek istiyorum. Bu vesileyle öğretmen arkadaşlarımız arasından ayrımcılık ve onları rahatsız eden durumlar ortadan kalkacağına inanıyorum. Fiyatsız dağıtım yapılan kaynaklar dışındaki malzemelerin okullarda kurumlarda reklam ve tanıtımının yapılmaması ve öğrencilere aldırılmamasını istirham ediyorum. Sebep olduğu aksilikler nedeniyle ‘sınıf annesi’ uygulamasına ve gibisi isimlerle mevzuatta yer almayan veli dayanağına de müsaade vermediğimizi hatırlatmak isterim. Ödev üzere bilgilendirmelerde toplumsal medya uygulamalarının kullanımından da mümkün olduğunca kaçınmanız sizlerden beklediğimiz konular ortasında. Sınıf tekrarı riski olan öğrencilerimiz için okullarda devamsızlığı tedbire kurulu kurularak gerekli çalışmaların yapılmasını bekliyoruz. Çocuklarımızın okulu, dışarıya tercih etmelerini istek ediyoruz. Öğretmenlerimizin uygulamaları bakanlık, vilayet, ilçe ulusal eğitim müdürlükleri ve okul müdürlükleri tarafından ‘izleme ve değerlendirmeye’ tabi tutulacak.
ÖĞRETMENE ŞİDDETE KARŞI ÇALIŞMALAR
Öncelikli sıkıntılarımızdan birinin de öğretmenlerimizin güvenliği için gerekli önlemleri almak olduğunu tekrar tekrar hatırlatmak isterim. Geçen hafta 81 vilayetimizin mülki amirlerine ve kolluk kuvvetlerine hem sizlerin hem de öğrencilerimizin güvenliği ve sıhhati için gerekli önlemleri alması konusunda ihtarlarda bulunduk.”