Kasım’da e-ticaret beklentisi: 500 milyar TL’yi aşabilir

Birleşmiş Markalar Derneği’den (BMD) yapılan açıklamada, markaların ve e-ticaret pazar yerlerinin Türkiye’de de artık bir gelenek haline gelen kasım indirimleri için hazırlıklarını büyük ölçüde tamamladığı belirtildi. BMD Başkanı Sinan Öncel, tüketicilerin her yıl kasım indirimlerini merakla beklediğini anımsatarak, bu ay geneline yayılan indirim kampanyalarının markalara ellerindeki stoku eritme, tüketicilere de gereksinimlerini uygun fiyata giderme imkanı sunduğunu anlattı.

‘ALIŞVERİŞİN EN ÜST NOKTAYA ULAŞACAĞINI ÖNGÖRÜYORUZ’

Alım gücü giderek zayıflayan tüketicinin besin dışındaki muhtaçlıklarını ertelemek zorunda kaldığını kaydeden Öncel, enflasyonla gayret için talebi kısmaya yönelik tedbirlerin de tesiriyle temmuzdan bu yana üye markaların büyük kısmının adet satışlarında düşüş gözlemlediklerini vurguladı.

Öncel, 4 aydır süren daralmaya kasımda “dur” demek istediklerini belirterek, şöyle devam etti: “Belli eser kümelerinde yüzde 25’ten yüzde 70’e varan oranlarda indirimlerin yapılacağı kasım kampanyalarıyla birlikte hem fiziki mağazalara hem de e-ticaret pazar yerlerine büyük canlılık gelmesini bekliyoruz. Bilhassa 11 Kasım’daki ‘Bekarlar Günü’ ve bu yıl 29 Kasım’a denk düşen ‘Efsane Cuma’da alışverişin en üst noktaya ulaşacağını öngörüyoruz. Ticaret Bakanlığı verilerine göre kasım, e-ticaret hacminin tepe yaptığı ay olarak öne çıkıyor. Örneğin Kasım 2023’te e-ticaret hacminin 12 aylık ortalamadan yüzde 50 fazla olduğu, yıllık toplam e-ticaretin yüzde 12,5’inin kasımda gerçekleştiği görülüyor.”

‘EV ALETİ SATIŞLARINDA DÜŞÜŞ GÖZLEMLİYORUZ’

BMD Başkanı Öncel, geçen yıl efsane cumaya denk düşen 24 Kasım’ın e-ticaret hacminin en yüksek olduğu gün olarak dikkati çektiğini kaydederek, şu tabirleri kullandı:

“Efsane Cuma’yı, Bekarlar Günü kampanyalarının yapıldığı 11 Kasım izliyor. Bu yıl da emsal bir tablonun gerçekleşeceğini kestirim ediyoruz. Kasım kampanyalarında giysiden beyaz eşyaya, elektronikten kozmetiğe her kategoride çok cazip indirimler oluyor. Temmuzdan bu yana hazır giysi, ayakkabı, elektronik ve küçük mesken aleti markalarımızın adet satışlarında kıymetli düşüş gözlemliyoruz. Kasımda bilhassa bu kategorilerde önemli satış sayılarına ulaşılacağını ve toplam e-ticaret hacminin 500 milyar lirayı aşarak rekor tazeleyeceğini kestirim ediyoruz. Talebin yüksek olmasına karşın indirimler sayesinde kasımda da enflasyonla uğraşa takviyemizi sürdüreceğiz.”

Sinan Öncel, tüketicilere bilhassa internet üzerinden yapacakları alışverişlerde siber dolandırıcılara karşı uyanık olmaları konusunda ihtarda bulunarak, vatandaşlara alışverişlerini markanın ya da pazar yerinin resmi sitesinden yapmalarını, ödemelerini de gerekli güvenlik denetimlerini sağladıktan sonra gerçekleştirmelerini önerdi.

(ALINTI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir