Türkiye Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kılıç, sigortacılık bölümünde yapay zekanın sunduğu imkanların, çeşitli alanlarda öne çıktığını aktararak, müşteri hizmetlerinden operasyonel süreçlere kadar geniş bir yelpazede değerli yarar sağlandığını belirtti.
Kılıç, “Yapay zeka temelli usuller, büyük bilgi tahlili ve makine tahsili algoritmalarını kullanarak daha geniş ve derinlemesine bir data setini tahlil edebilir. Bu teknikler, klâsik prosedürlerin ötesine geçerek, daha karmaşık bağları ve kapalı kalıpları tanıyabilir. Örneğin toplumsal medya bilgileri, IoT aygıtlarından gelen bilgiler ve çevresel bilgiler üzere çeşitli kaynaklardan bilgi toplayarak daha hakikat ve kapsamlı risk değerlendirmeleri yapabilir.” diye konuştu.
Yapay zekanın, müşteri davranışlarını tahlil ederek müşteri kaybını önlemeye ve çapraz satış fırsatlarını belirlemeye de yardımcı olduğuna değinen Kılıç, yapay zeka tabanlı öngörücü analitiğin, müşteri kaybını azaltabilirken, çapraz satış gelirlerini artırabildiğini ve müşterilerin muhtaçlıklarını daha güzel anlayarak onlara daha uygun teklifler sunabildiğini aktardı.
“SAHTEKARLIĞI ÖNLEYEREK BÜYÜK ÖLÇÜDE MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK MÜMKÜN”
Kılıç, “Yapay zeka, hasar taleplerinin doğruluğunu ve geçerliliğini süratle tahlil edebiliyor. Yapay zekanın geçersiz hasar taleplerini tespit etme oranı böylece önemli oranda artıyor. Bu da her yıl milyarlarca dolarlık tasarruf manasına geliyor. Yani, sahtekarlığı önleyerek büyük ölçüde maliyetleri de düşürmek mümkün oluyor.” sözlerini kullandı.
Yapay zeka teknolojilerini yanlışsız ve faal kullananların sürdürülebilir büyüme ve başarıyı da elde ederek rekabette kazanan taraf olacaklarını savunan Kılıç, teknolojinin sigorta dalında müşteri tecrübesini güzelleştirip, operasyonel verimliliği artırmaya, risk idaresini geliştirip, yenilikçi eser ve hizmetler sunarak rekabet avantajı sağlamaya takviye olduğunu vurguladı.
Kılıç “Sadece müşterimiz için değil, iş ortaklarımız (acente, banka, gibi) çalışanlarımız için de yapay zekanın bilhassa de üretken yapay zekanın dalımızdaki çalışan tecrübesini güzelleştireceğini, istihdamın verimliliğini sağlayacağını ve yetkinlik gelişimini de hızlandıracağını düşünüyorum.” dedi.
“DOLANDIRICILIK TESPİTİNDE SÜRAT VE VERİMLİLİK ÖNEMLİ”
Yapay zekanın sigortacılık dalında dolandırıcılık tespiti ve risk idaresi alanında epeyce kıymetli rol oynadığına ve önemli kazanımlar sağladığına dikkati çeken Kılıç, şöyle konuştu:
“Yapay zeka, dolandırıcılık tespitinde giderek artan bir oranda kullanılıyor. Daldaki birçok büyük sigorta şirketi, dolandırıcılığı önlemek için yapay zeka tabanlı sistemleri etkin olarak kullanıyor ve bu oran her geçen gün artıyor. Yapay zeka ile anomali tespiti yapılarak, fotoğraf ve görüntü tahlilleri ile taleplerde kullanılan lisan ve söz kalıpları kullanılarak ya da müşterilerin geçmiş davranışlarını tahlil ederek, kuşkulu aktiviteleri evvelden belirlemek mümkün olabiliyor. Dolandırıcılık tespitinde sürat ve verimlilik kıymetli olduğundan yapay zeka bu alanda fark yarattığı üzere yapay zekanın yüzde 75’lere varabilen tespit muvaffakiyet oranıyla önemli maliyet avantajı da sağlanabiliyor.”